Jacqueline-in China.reismee.nl

Zondag 2 september, de tweede week

Na een rustig nachtje, een zalige warme douche en een healthy breakfast check ik uit en vertrek richting de hostel van Yiqing. Tussendoor koop ik nog een paar souvenirs en daarna loop ik door, want mijn tas is behoorlijk vol. Weer een note to myself: volgende week niet zoveel meenemen, want je sjouwt je rot.

Yiqing is nog lang niet klaar, dus ik wacht rustig met een latte machiato in haar hostel. Chinezen houden van slapen. Daar ben ik nu wel achter. Wanneer ze vrij zijn liggen soms de hele dag te slapen. Nu komt dit natuurlijk ook wel door het warme weer, maar het valt me wel op. In winkels liggen de eigenaren vaak een tukje te doen als er niemand is. Zouden ze bij ons niet hoeven doen!

Na een korte taxirit zijn we bij het station van Guilin. We pakken daar de sneltrein (zo'n 244 km per uur) en na een uurtje zijn we in Gongcheng alwaar we worden opgehaald door de chauffeur. Inmiddels zijn ook de twee nieuwe vrijwilligers aangekomen. Twee meiden uit Shanghai. De een is 21 en de ander is 30 en ze zijn erg leuk. Wordt dus een leuke week wat mij betreft.

Amber, de andere coördinator ligt nog te slapen wanneer we om half vier bij het oude huis aankomen. Ik bedoel maar…

Daarna settelen de meiden zich en kletsen we nog wat over diverse landen, ik doe even een wasje en dan is het weer tijd om te eten. Yes, rijst natuurlijk, met wat onbeduidende groenten die weinig smaak hebben. Morgen maar weer wat eten inkopen voor in de avond, want dit is te weinig voor mij.

Morgenochtend ga ik Chinees leren. Ik heb er nu al zin in. Amber gaat het me leren, de andere twee meiden gaan met Yiying naar de school toe. Ik heb die school wel even gehad, dus wat mij betreft een lesje Chinees.

Vanavond gaan we film kijken en dan weer mijn klamboetentje in met mijn laptop. En ik denk dat ik al mijn trip voor volgend weekend ga voorbereiden.

Hoop dat jullie morgen weer meelezen… tot dan xxx

Reacties

Reacties

Je broertje

Mooi, het wordt alleen maar leuker?? Ben benieuwd vwb het Chinees leren, zal best lastig zijn. Weet je al wat je volgende week gaat doen? Ben benieuwd?
Ik kijk uit naar nog wat foto’s? voorzichtig zus, dikke kus van ons allemaal?

Gerda

Alweer een leuk bericht. Je voelt je daar steeds meer thuis denk ik blijf wel alert voor soms onverwachte dingen, nog steeds erg warm daar? Maak plezier en straks ook nog chinees leren leuk hoor ! Hier nog lekker weer 20 gr. ???

Astrid

De hele dag slapen.....hahaha...ik zie het al voor me...jij legt op maandagavond uit wat we moeten doen en gaat dan liggen op je matje...snurk, snurk...
Zal het Kevin voorstellen morgenavond. Denk van niet!! Aan de bak gaan we.....boksen...heeft ie belooft.
Nou meid, hier alles z'n gangetje....tot je volgende blog.....XXX

Trudy

Je goed vermaakt in Guilin en nu op naar uitdaging chinese taal..uh geluiden leren..leuk nw mensen dr bij..en uitzien naar volgende trip..veel plezier weer de komende week!?

Han

Ik kan ook goed slapen maar de ganse dag op mijn rieten dekken liggen valt niet mee . Fijn dat je nog kan vermaken. Nu de grote truck CHINEES LEREN. Ben benieuwd hoe je dat gaat aanpakken. Als je het zo aanpakt als je je verslag schrijf dan Zul je weinig problemen krijgen met het Chinees.
JE DOET HET UITSTEKEND!!!!
Groet Han

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active