Jacqueline-in China.reismee.nl

Guilin

Een onrustige nacht omdat ik het toch spannend vind om er weer op uit te trekken vandaag. Ik merk inmiddels dat ik een beetje beurse heupen heb van het liggen op de harde matras. Nou ja, matras… ik denk dat onze hond een dikkere mat heeft dan waar ik op lig. Maar ach, je wilt avontuur of je wilt het niet!
O ja en we kregen ook nog te horen dat de boiler was gemaakt. Vandaar dat ik elke keer koud water had met douchen hahaha!

Helaas komt het vandaag weer met bakken naar beneden. Zo erg zelfs dat als we terugkomen van school, het dakje van de douche van de gezamenlijke kamer van de dames is ingestort. Het water staat tot aan de enkels. Gelukkig is mijn kamer boven en heb ik hier geen last van, behalve dan dat de houten vloer in de gang helemaal doorweekt is, maar mijn kamer is en blijft droog door het verlaagde plafond dat erin zit.

Het schooltje is inmiddels weer achter de rug. Het was erg leuk en er zijn ook leuke foto’s gemaakt. Die ga ik nog wel uploaden zodra ik de kans krijg. De kindjes zijn echt schattig en volgens mij vonden ze het ook wel echt leuk dat we er waren. Maar ik hoop toch dat het lukt om de laatste twee weken de taalcursus te gaan doen.

Om 2 uur vertrekken we z’n allen naar het treinstation van Gongcheng, waar ik de trein neem naar Guilin terwijl de rest naar de bios gaat. De Amerikaanse meid reist nog even met mij mee tot aan Guilin dus we nemen afscheid van de Duitse jongen en het Italiaanse meisje.

Na een uur wachten op het treinstation kan ik toch echt vertrekken naar Guilin. Met de trein verloopt het soepeltjes. Daarna zwaai ik naar Anna de Amerikaanse meid en pak ik een taxi naar de Sky Palace Hostel. De taxichauffeur zet me af in een hele drukke straat en gebaard naar een zijstraatje waar de hostel moet zitten, maar dat ziet er zo vreemd uit dat ik besluit om maar even te vragen hoe of wat. Ik spreek een dame aan, maar die snapt er helemaal niets van.

Dus loop ik door en ga dan maar eens vragen bij een winkel. Deze dame begrijpt een beetje wat ik zeg en nog geen drie panden verder ben ik aan het juiste adres. De hostel is gelegen op de 6een 7everdieping van een flatgebouw aan een enorm drukke straat. Heerlijk even al die drukte. Nadat ik me heb gesetteld en iedereen op de hoogte heb gesteld dat ik goed ben aangekomen, besluit ik om toch nog even de straat op te gaan, want ik moet nog pinnen. Gelukkig is de geldautomaat naast de hostel. Aangezien het nog zo druk is op straat ga ik toch nog even de winkels langs. Het is een drukte van jewelste en overal zijn kledingzaken en schoenenzaken. Ze hebben hier geweldige gympen, dus als ik mijn oude handdoeken straks in China laat, heb ik daar vast nog wel een plekje voor!

Wanneer ik terug ben in de hostel bestel ik gelijk een pizzaatje en een heerlijke thee met honing en citroen. En daarna naar mijn kamer. Ik ga lekker douchen en maak me op voor morgen wanneer ik de stad ga verkennen. Nu al zin in!

Ik zou zeggen welterusten alvast en tot morgen xx

Reacties

Reacties

Annemieke Zaal

Klinkt superleuk! Veel plezier Jacq.! X

Je Broertje

Kan me voorstellen dat je van drukte kunt genieten als je uit zo’n afgelegen dorp komt. Geniet van de sight seeing, en niet teveel kopen he ???

Ger

Knap hoor hoe jij je red! Geniet morgen en pas goed op jezelf!!groeten!!

Pa en Ma

Fijn te horen dat je het op het schooltje goed naar de zin hebt gehad, net als de kindertjes! Nu ga je dus aan het nieuwe gedeelte beginnen. Je hebt meer te zien en te beleven. Ma en ik wensen je veel plezier en koopgenot! Zo zie je, de eerste week zit er alweer bijna op. Veel zien , eten en snoepen!! Doe voorzichtig en.....geniet!
Dikke hug van ons.

Ria

Hoi Jacqueline,
Ik wens jou een heel fijn weekend in Guilin. Geniet ervan. Hopelijk heb je een beter bed en kun je lekker zondigen met het eten.
O ja, ik ben al 2 kilo kwijt. Zal best vocht zijn maar ik ga ervoor.
Dikke kus,
Ria

Trudy

Spannend en leuk tegelijk!! Zacht matras is even een weldaad nu! Lekker ff reuring om je heen en de lekker op avontuur id stad..reuze benieuwd coole gympen. Geniet er volop van en vermaak je goed??

Han

Ben benieuwd hoe jou talen cursus eruit ziet. Tweede gedeelte van de reis. Laya en ik zagen op de Duitse TV ook zo’n reis van twee Duitse meisjes
Maarontspan en kijk uit naar je cursus. Winkelen kan dan ook ontspannend worden .Hou je haaks een dikke knuffel van ons

Millie en Cees

Zo leuk om te lezen hoe enthousiast je bent met alle nieuwe ervaringen met de kleuters en the way of life in China ! We lachen om alle details over de kip en de hond ervaring en ik kan je meedelen dat als Cees en ik in China zijn worden we plotseling vegetarians. Jaq. ben je weer terug volgende week met de kleuters en kan ik je op je email foto" sturen van Crisly Bear om aan ze te laten zien. Hun hebben Panda's wij hebben Crisly's. Veel plezier met deze " once in a lifetime experience"
We keep in touch. XX

Astrid

Hey...
Lekker ff in de bewoonde wereld ?? Zou je toch niet bedenken dat je blij wordt van de drukte.
By the way.....je kamer wordt toch niet "ingepikt" door een ander ….stel je voor... kom je terug....Bezet!!! Hahaha...geintje
Nou meid , have fun in deze "Big City" en shop till you drop....
Kussies…….

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active