Jacqueline-in China.reismee.nl

Karaoke

Geen film dinsdagavond. Het regende en onweerde als een gek. De staf had een uitje dus we waren met z’n viertjes nog in het huis toen het enorm tekeer ging. En uiteindelijk viel de elektriciteit uit en zaten we in het donker. En als ik zeg donker, dan bedoel ik ook donker! Je zag echt geen hand voor ogen, maar gelukkig hadden we onze telefoons nog. Met onze telefoons dus gezocht naar kaarsen, maar die waren in het gehele pand niet te vinden. Gelukkig ging na 1,5 uur het licht weer aan en rende iedereen gelijk naar z’n oplader ;-)

Deze woensdag ochtend ben ik er maar eens vroeg uit gegaan om wat oefeningen te gaan doen. Tja, op mijn leeftijd raak je in verval als je vier weken lang niets doet, dus kleding aan en gaan met die banaan. Nou ja, het duurt ff voordat je je kleding aan hebt wanneer je zo klam bent en wanneer je dan buiten komt, gutst het water al van je af zonder dat je überhaupt al begonnen bent. Maar goed, toch wat squats en lunges eruit geperst en ook nog wat armoefeningen gedaan. Note to myself: wel eerst ff muggenspray op doen, want het leek wel of ze op de loer lagen toen ik buiten kwam. Later bleek dat dit ook echt het geval was, overal geprikt.

Na het ontbijt gingen we weer naar de school. Door het onweer van de afgelopen avond hadden we de les niet voorbereid. Daarbij kwam nog dat de kids al druk waren toen we het lokaal binnen wandelden. Volgens mij voelen kids dat, wanneer je onzeker bent en je moet improviseren, dus de hele les was een beetje een zooitje. Omdat we een kleurplaat van een kinderboerderij hadden meegenomen leerden we ze ditmaal de dierennamen in het Engels. Na tien minuten hadden ze er al geen zin meer in, dus maar over naar een spelletje. Maar ook dit was geen succes. Gelukkig vonden de draakjes de kleurplaat wel leuk, dus was er wat rust in de tent. Na het kleuren nog wat dierennamen en geluiden, maar daar waren ze ook snel klaar mee, dus beëindigden we snel de les.

Na de lunch ging het plan op om naar Gongcheng te gaan voor Karaoke. Nu is Karaoke niet mijn favoriete bezigheid en had ik er niet zo’n zin in, maar uiteindelijk was het hilarisch! Karaoke is echt een ding voor de Chinezen. We kwamen binnen in een soort foute stripclub en kregen een kind of darkroom toegewezen waar een grote tv in stond en de microfoons lagen. Voor twee uur karaoke en thee, bier en cola en nog wat meloen betaalden we € 2,50 pp. We hebben erg gelachen en lekker gezongen met z’n allen. De dame van de tent kwam later nog terug want ze wilde graag met mij op de foto. Waarom ze dat wilde echt geen idee, maar het was wel grappig. Nu gebeurt het trouwens wel vaak op straat dat mensen naar je lachen, “hello” roepen, zwaaien of stiekem een foto maken. We waren ook wel een hele bezichtiging zo met z’n vijfjes: Amber (24) de Chinese leidster, Cedric (20) uit Duitsland, Anna (18) uit de USA, Eugenia (23) uit Italië en ik natuurlijk.

Na onze optredens hebben we ergens nog een soort melkthee met caramel gedronken en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan en het avondeten te nuttigen. Nu was dat avondeten niet heel veel bijzonders. Rijst, wat groenten en de gefrituurde aubergines van vanochtend. Nu heb ik gisteren in Lianhua wat havermout gekocht dus die hadden we deze ochtend in de rijstpap gedaan met wat suiker. Smaakte nog best redelijk zo naast de nasi en de gefrituurde aubergine zo op je nuchtere maag.

O ja, natuurlijk nog even gebadmintond, maar dat was snel klaar toen iemand de shuttle kapotsloeg (nee, niet ik). Daarna de les voor morgen voorbereid. We gaan de boksballonnen gebruiken die ik heb meegenomen. Voor de kids waarschijnlijk een feest, voor ons wel aanpoten, want we moeten 26 van die dingen opblazen. Ach niets is te veel voor onze schatjes.

Vanavond dan wel een film gekeken en nu zit ik dan te luisteren in mijn klamboetentje naar het onweer en de harde regen die valt. De gang voor mijn kamer staat al blank omdat het dak lekt, maar zolang het niet in mijn kamer komt, vind ik het best. Morgen is het vast wel weer gedroogd.

Vandaag was dus een superleuke dag. Volgende week krijg ik dan toch echt mijn cultuurweek en gaan we dus nog meer dingen doen. Leuk, heb er nu al zin in.

Helaas is het downloaden van foto’s een drama hier met het internet, dus die houden jullie nog van mij tegoed.

Maar voor nu welterusten en tot morgen!

Reacties

Reacties

Broertj

He lieve zus, geweldig wat je meemaakt! Goed om te weten dat je karaoke leuk vindt, gaan we hier ook een keer doen dan?
Ben benieuwd maar de foto’s maar dat komt wel. Geniet er van, dikke kus van oms allemaal?

Kef

Ben nu al druk aan het bellen voor je met de muziekbusiness, wellicht kan je binnenkort optreden tijdens een festival met DJ’s. En Okke op Kaap Verdië schijnt nog iemand nodig te hebben voor zijn karaokke. ?.

Rachel

Hoi Jacq,

Met een grote glimlach lees ik je verhalen, echt geweldig!
Jij en karaoke hahaha niemand heeft het zeker gefilmd ?.
Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
Groetjes Rachel

Pa en Ma

Zo, het is alweer donderdagmorgen 09.08 uur. De tijd gaat hier ook snel. Redelijk weer met zo nu en dan een buitje. Fem is gisteren geweest. Heeft eigenlijk de gehele dag geslapen. Weinig of geen bijzonderheden. Iedere keer komt uit je belevenissen een teken van"toch wel leuk hier, zo met de Kids" Gewoon lekker doorgaan en dan volgende week cultuur opsnuiven. Lieverd veel werkplezier en maak er maar wat van. Groeten van ons en tot het volgende bericht!! Dikke knuffel!!

Astrid

Ola...


Jacq versus Karaoke....omg wat had ik dat graag willen zien...hahahaha
Het pand is dus niet geheel waterdicht....ik had al zo'n vermoeden. Maar goed alsjekamermaardroogblijft…..
Je moet trouwens wel engelengeduld hebben met die kinders!! Geloof niet dat ik dat zou kunnen. Klasje zou aardig uitgedund zijn met mij aan het roer....hahahaha…
Wacht vol ongeduld op je volgende verhaal....top!!
Latersssssssss XXX

Anneke

Hoi Sjaq, moet toch even Zeggen hoe stoer ik het vind dat je dit überhaupt durft !!! Zit met een glimlach je verhalen te lezen en Zie een aantal dingen ook echt voor me ?
Lieve Sjaq stay safe en have fun xx

Ria

Hallo Jacqueline,
Met verwondering lees ik jouw verhaaltjes. Petje af voor jou en zeker ook voor de andere vrijwilligers
met die kleine draakjes. Eerlijk gezegd had ik het bijltje er al bij neergelegd. Maar dat is niets voor jou. Zal mijn leeftijd wel zijn.
Veel succes daar en wij zullen inschrijven voor Karaoke. JE BENT EEN GEWOON EEN TOPPER!!!!
Dikke kus van mij.

Han

Hoi JAC,
Je had tijdens het onweer in het donker makkelijk karaoke kunnen oefenen. Zien ze je tenminste niet. Met de kids kun je standbeeld spelletje doen ze mogen bewegen zolang als jij niet kijkt. Zodra je je omdraait moeten ze stil blijven staan en ook geen geluid maken. Wie dat wel doet en beweegt is af. Smeer je goed in tegen de muggen en geniet van die beweeglijke kids.ha ha ha. Ik kijk uit naar je volgende bericht

Gerda

Hallo Jacq je berichtjes gelezen hoor!!zo te lezen vermaak jij he goed met allerlei nieuwe dingen daar in het verre China.
Wat een bijzondere ervaringen die je niet gauw zult vergeten!! Nog mooie dagen met die schattige kindjes...en hoop dat je ook nog wat van het land kan gaan zien!! Groeten vanuit het " verre" Zwolle en tot he volgende berichtje. Erg leuk !!!!

Trudy

Hai Sjak je verteld zo beeldend dat ik het zonder foto's al voor me zie..er schuilt een entertainer in je..wel fijn dat je je draai lijkt te vinden en er gezelligheid is. Voordeel hitte is dat je work out dubbel telt.. Zie al weer uit naar blg ??bey

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active