Jacqueline-in China.reismee.nl

Nog twee weken te gaan!

Het wordt nu spannend, nog maar twee weekjes en ik stap het vliegtuig in. Inmiddels is alle administratieve romslomp achter de rug. Tickets, speciale reisverzekering, inentingen en visum zijn geregeld. En vooral dat laatste is nogal een gedoe wanneer je naar China gaat. Een uitgebreid formulier voor de ambassade, een engels uittreksel van OZoGezond en de laatste BTW aangifte, je paspoort en ook een kopie van je paspoort en die van je partner, een pasfoto, een kopie van je vliegticket, een bevestiging van je hotel en een reisschema waarop staat vermeld wat je elke dag gaat doen en waar je bent. Kun je het nog bijhouden? ;-) Het heeft een aantal dagen geduurd, maar dan heb je uiteindelijk een heel mooi visum in je paspoort staan.

Nu wordt het tijd om alle spullen voor de reis en mijn verblijf bij elkaar te zoeken en natuurlijk moet ik ook nog het e.e.a. op papier zetten voor de lessen in de klas. Want dat wordt nog wel een ding, zij verstaan mij niet en ik hun niet, alhoewel ik al wel een paar Chinese woordjes heb geleerd. Maar je komt natuurlijk niet echt ver met Dàji? hâo (hallo allemaal) en Wô shuì Jacqueline (ik ben..).

Ik ga dus maar op zoek naar foto's van Holland (ja, die met klompen en tulpen) en wat foto's van de familie. Dat moet vast aanslaan wanneer ik daar een leuke powerpoint van maak. En natuurlijk drop en een zak met stroopwafels mee. En ik heb nog 30 kindertandenborstels van de GGD gekregen, dus ook dat vinden ze vast leuk. Komt vast goed.

Genoeg te doen nog!

Reacties

Reacties

Lieke, Lia, Elle - team VW

Zo te lezen gaat het super met alle voorbereidingen! Wat leuk dat je ook een presentje meeneemt voor de kids. Een erg mooi gebaar van de GGD ook!
Nog een tip: een opblaasbare wereldbol is ook altijd erg populair en handig om inzichtelijk te maken waar NL en China ten opzichte van elkaar liggen.
Groetjes!

Ria van den Barselaar

Hoi Jacqueline,
Er straalt weer behoorlijk wat energy van jou af.
Perfect , houden zo.
Ik hoop dat het een heel leuke ervaring voor jou gaat worden.
Wij gaan je volgen.
Liefs van mij

Je broertje

He zus, trots op jou! Zo goed en supergaaf wat je gaat doen. Ben benieuwd naar alle belevenissen. Enjoy?

Kevin de thuisblijver ;)

Megaleuk hoor. Het wordt vast 4 weken genieten van je avontuur, en vooral onvergetelijke ervaringen opdoen. Kan niet wachten op je verhalen ?.
Ik weet dat je het steeds spannender gaat vinden nu de vertrekdatum komt. Daarom heet het ook "avontuur". Maar jij kan dit makkelijk aan!
De jongens en ik gaan je natuurlijk wel missen.
Dikke kus.

Joke de Monyé

'k zou ook een rol toiletpapier meenemen.. better safe than sorry.
ni hao!

Pa en Ma

Hallo lieverd. Nog even en je bent aan de andere kant van de wereld. Wij weten dat je alles heel goed hebt voorbereid, maar er zullen altijd onvoorziene zaken om de hoek kijken. Geniet ieder moment van de dag en indien mogelijk, hou ons op de hoogte. Wij houden, de achterblijvers wel in de gaten, dat weet je! Veel succes in dat aparte, maar waarschijnlijk ook prachtige land! Heel veel plezier en blijf uitkijken! Dikke knuffel van je Pa en Ma!!

Rachel

Ik wens je heel veel plezier en succes met je avontuur! Goede reis en doe voorzichtig. Ik ben heel erg benieuwd. Tot gauw ?

Astrid

Toi,toi,toi....ik ga je volgen....spannend.....
Goeie reis..knuffel xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active