Jacqueline-in China.reismee.nl

De mooiste ervaring ooit!

Nu is toch echt mijn laatste dag in Fengyang aangebroken. En het is goed zo. Ik kan niet meer ervaringen opdoen door hier langer te blijven. Ik denk dat ik deze vier weken het echte dagelijkse leven in China heb meegemaakt door in dit dorp te verblijven. Nu weet ik dat je niet zomaar dit land door kan reizen zonder je goed voor te bereiden en iets van de taal te kunnen. Ik hoop dat ik nog een keer de mogelijkheid krijg om terug te gaan naar China. Er is nog een heel veel moois te zien, je moet alleen weten waar en hoe je er komt. Maar dat is een kwestie van voorbereiding.

Het was in ieder geval een supermooie ervaring en ik ben echt dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. Ik heb geweldige mensen ontmoet en heb soms voor moeilijke momenten gestaan, maar daar ging het allemaal om. Ontdekken waar je grenzen liggen en kijken wat je zelf aan kunt. Ik denk dat het je alleen maar sterker maakt.

Maar genoeg hierover nu, anders haken jullie af ;-) Ik ben klaar om naar huis te gaan. Zo rond 5 uur zijn we bij ons hotel in Guilin. Hannah en Qiqing zijn ook mee. Hannah gaat wat site-seeing doen, Qiqing gaat haar ouders ophalen van het vliegveld. Met haar rijd ik morgen dan ook naar het vliegveld. Ik dump mijn superzware tas op de kamer en ga gelijk weer de straat op, want ik moet nog wat souvenirs inslaan voor het thuisfront. Het is alweer druk in Guilin, maar het is wel erg gezellig. Hier wil ik best nog eens terugkomen. Er zijn leuke winkels en hele lekkere eettentjes en er is genoeg te beleven, dus wie weet. Nadat Hannah en ik hebben gegeten gaan we ieder een kant op, want ik wil even rustig de winkels door. Na 2 uurtjes heb ik alles wat ik wilde hebben, dus spreken we af in een bar vlakbij het hotel. Daar drinken we nog wat met elkaar en dan gaan we terug naar het hotel waar ik afscheid neem van Hannah-Lynn. Zij doet morgen een excursie naar de rijstvelden, net als waar ik ben geweest, dus ze vertrekt al heel vroeg. Trouwens wel gaaf wat ze gaat doen. Volgende week is haar laatste week in Fengyan, daarna gaat ze nog een week naar Chengdu voor het pandaproject en daarna vliegt ze naar Australië om daar een half jaar als au pair te gaan werken. En dat op je 18ejaar, ik vind het knap en superstoer.

Nog een keer m’n tas opnieuw indelen, want het wordt krap met alle cadeautjes erbij. Morgenochtend nog maar even verder kijken hoe ik dat ding ga dicht krijgen. Komt vast goed.

Hiermee komt dan een einde aan mijn reisblog. Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meereizen en meelezen, maar vooral voor jullie leuke en lieve reacties. Het was elke keer weer een feest om ze te lezen.

Ik hoop jullie allemaal binnenkort weer te zien, dus tot heel gauw! Dikke x van mij.

Reacties

Reacties

Gerda

Ja Jacq aan alles komt een einde misschien ooit weer een keer terug? Maar prachtige ervaring!!
Goeie reis en rust lekker uit , bedankt voor de leuke verhalen en fotos. We spreken je later!!! Groeten uit Zwolle.

a.zaal@pelsrijcken.nl

Wat een mooi bericht en wat een ervaring! Nogmaals een hele goede reis terug! XXX

Han

Een hele goede terugreis . Ik heb genoten van al je verhalen. Hopelijk zien wij elkaar dit jaar nog.
Heel grote knuffel van ons .

Trudy

Mooi en dat het je heeft gebracht waar je voor ging. Onvergetelijk en met je mee voor altijd. Lieverd veilige reis terug en wat verheug ik me je weer te zien! Tot dan??

Astrid

Achhhhhh.....ik ga het nog missen al jouw superleuke verhalen.
Ik heb met je meegeleefd en ik vind het zo stoer dat jij dit gewoon hebt gedaan!!
Ik wens je een goede reis ( kan hem niet korter voor je maken ) en kijk er naar uit je maandavond te zien.
Ook al regent het pijpenstelen....we gaan trainennnnnnnnn.......
Kussies .....XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active